Главная Услуги Бланки Консультации Справочники

Общее

Семейная бухгалтерская фирма

ЧП "Запад-сервис плюс"

Директор

Константин Матусевич

063 247-01-18

067 825-34-53

vs100.buh@gmail.com

Звоните прямо сейчас

Я действительно решаю Ваши проблемы

 

Услуги

Бухгалтерские услуги

Запуск бухгалтерского и налогового учета (для только созданных бизнесов и стартапов)

Кадровый учет и расчет заработной платы

Аудиторские услуги

Консалтинговые услуги

Юридические услуги

Регистрация предприятий

 

Бланки отчетов

Бланки договоров

Консультации

Справочники

Умные приказы

Программное обеспечение

 

Правовая информация о сайте

Полезные ссылки

 

О группе компаний

Ассоциация

Бухгалтерская служба

Аудиторская служба

Адвокатское бюро

 

Контакты


Информация для души

Украина

Юмор

 

Вход для клиентов

Логин:
Пароль:

Субсидии Урядовий курьер 2006-07-22

Версия для печати

НОВІ ТАРИФИ І ЖИТЛОВІ СУБСИДІЇ

«Урядовий кур’єр»

№ 135, від 22 липня 2006 р.

Інна Косянчук

 

Нові тарифи на житлово-комунальні послуги, які вводяться вже в липні, суттєво «розвантажать» гаманці споживачів. Адже, як зауважують в Мінбуді, вартість оплати послуг для мешканців однокімнатної квартири зросте в середньому на 80,2 відсотка, двокімнатної — на 82,6 відсотка, трикімнатної — на 84,2 відсотка. Дехто вже нині каже, що доведеться відмовлятися від чогось, аби не стати боржником житлово-комунальних структур. Однак у цьому випадку варто згадати про дієву форму підтримки соціально незахищених верств населення — житлово-комунальні субсидії. Існує вона вже дванадцятий рік. Природно, що за такого суттєвого збільшення тарифів зросте і число отримувачів субсидій. Про те, як працює цей механізм і що потрібно зробити людині, аби отримати субсидію, оглядач «Урядового кур'єра» Інна Косянчук попросила розповісти першого заступника міністра праці та соціальної політики України Павла Розенка.

Павле Валерійовичу, розкажіть, будь ласка, яка ситуація з оформленням та виплатою житлових субсидій склалася на сьогодні?

— Ви знаєте, що прийняте рішення щодо наближення оплати житлово-комунальних послуг до розмірів, що відповідають економічно обґрунтованому рівню цін. Цього року таке наближення проходить у два етапи — у травні та у липні.

Для того, аби соціально захистити тих, хто цього потребує, існує програма житлових субсидій. Вона гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг. Кожна сім'я в Україні повинна знати, що в разі підвищення тарифів її витрати на оплату послуг залишаться незмінними, і це величезний позитивний фактор соціальної стабільності в державі.

За статистичними даними, у травні цього року житлові субсидії отримувало майже 300 тисяч сімей, а в опалювальний період 2005 року такий вид допомоги отримувало понад мільйон сімей. Враховуючи, що підвищення цін на енергоносії викличе підвищення тарифів на інші житлово-комунальні послуги, ми прогнозуємо значне збільшення отримувачів субсидій.

З метою посилення соціального захисту отримувачів субсидій за дорученням Міністерства праці та соціальної політики в областях здійснюється відповідна робота. Зокрема підготовлена та надіслана необхідна інформація із цього питання підвідомчим управлінням, а також редакціям місцевих видань для опублікування, оновлена наочна інформація в усіх управліннях, у ряді областей інформація розміщена на спеціальних стендах у приміщеннях державних адміністрацій.

Міністерство також здійснює вибірковий контроль за станом організації прийому громадян у місцевих підрозділах усіх рівнів. Під час проведення цих вибіркових перевірок значних порушень щодо призначень субсидій з боку спеціалістів місцевих управлінь соціального захисту не виявлено.

Окрім того, міністерством у квітні, травні, червні проведено селекторні наради, які спрямовані на забезпечення координації та підвищення ефективності діяльності органів праці та соціального захисту населення в умовах підвищення тарифів та цін на житлово-комунальні послуги.

Застосовуючи такий формат спілкування, ми можемо оперативно розглядати проблемні питання, які виникають у регіонах. Участь у таких нарадах беруть майже 400 керівників головних, районних, міських, районних у містах управлінь праці та соціального захисту населення. Всі необхідні матеріали для роботи місцевих управлінь розміщені на інформаційному сайті Мінпраці. Інформація розміщена також на сайтах головних управлінь.

20 червня міністр праці та соціальної політики Іван Сахань провів нараду за участю заступників голів облдержадміністрацій та керівників головних управлінь системи Мінпраці. Він поставив завдання активізувати роботу щодо інформування населення про порядок надання житлових субсидій, зокрема про перерахунок субсидій після підвищення цін та тарифів на житлово-комунальні послуги без звернень громадян та надання додаткових довідок, про можливість для кожної малозабезпеченої сім'ї звернутися до органів праці та соціального захисту населення щодо перевірки права на призначення житлової субсидії.

— Якщо після підвищення тарифів кількість отримувачів субсидій різко зросте, то чи «потягне» бюджет таке навантаження, або чи не заборгує держава комунальникам?

Все залежить від того, які тарифи будуть затверджені в регіонах. Адже зрозуміло, що у Києві це буде одна сума, а в областях можлива й інша. Проте, Міністерство фінансів запевняє, що у будь-якому випадку люди не залишаться без фінансової підтримки: у проекті держбюджету на цей рік передбачені необхідні кошти для компенсації за житлові субсидії та інші пільги з оплати житлово-комунальних послуг у повному обсязі. За нашим прогнозом, після зростання тарифів для забезпечення фінансування субсидій у поточному році буде потрібно додатково приблизно 420 млн. грн.

Хто має право на призначення субсидії?

— Право на призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг мають сім'ї, у яких розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання з урахуванням пільг перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу (15 чи 20 відсотків середньомісячного сукупного доходу).

Сім'ї, яким призначена житлова субсидія, сплачують за житлово-комунальні послуги в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування комунальними послугами 20 відсотків середньомісячного сукупного доходу. Родини пенсіонерів та інших непрацездатних громадян, а також ті, до складу яких входять неповнолітні діти, інваліди І і II групи, сплачують за послуги 15 відсотків середньомісячного сукупного доходу, якщо розмір їх доходу на одну особу не перевищує 50 відсотків прожиткового мінімуму (465/2 = 232,5 грн.) незалежно від динаміки зростання цін та тарифів на житлово-комунальні послуги.

Разом з тим, з метою збереження соціальних гарантій в оплаті житлово-комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів міністерством підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1156», яким передбачається підвищити з 50 до 100 відсотків прожиткового мінімуму межу доходу, яка дає право сім'ям пенсіонерів та інших непрацездатних громадян за умови призначення житлової субсидії сплачувати за житлово-комунальні послуги 15 відсотків середньомісячного сукупного доходу.

— Чи враховується при призначенні субсидії майновий стан громадян? І кому можуть відмовити у наданні субсидії?

- Так, майновий стан громадян враховується. Зокрема субсидія не призначається, коли серед зареєстрованих на житловій площі є працездатні особи, які не працюють, не вчаться, не перебувають на обліку у службі зайнятості або у володінні зареєстрованих на житловій площі або членів їх сімей є додаткове житлове приміщення або транспортний засіб, що експлуатується менше 10 років, або житлове приміщення придбане не більше року тому з дня подання заяви на призначення субсидії.

Проте, виходячи з конкретних обставин, на підставі рішень районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних рад або утворених ними комісій відділи (управління) субсидій можуть призначати субсидії як виняток у разі наявності зазначених умов. Рішення про призначення субсидії в таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї.

Куди потрібно звертатись для призначення субсидії, які документи подавати?

Хочу окремо наголосити на тому, що після підвищення тарифів на енергоносії, якщо сім'я користується субсидією, звертатися нікуди не потрібно, адже субсидія буде перерахована автоматично в межах терміну її призначення.

Тим, хто колись отримував субсидію, необхідно надати лише довідки про доходи зареєстрованих громадян та заяву, в якій підтверджується відсутність змін у складі зареєстрованих та у характеристиці житла і послуг з моменту попереднього призначення субсидії.

— Для тих, хто не отримував і оформляє її вперше, слід звернутись до органів праці та соціального захисту населення за місцем проживання (у сільській місцевості—до уповноваженого сільради) та надати такі документи: паспорт, заяву, довідку про зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, довідки про доходи кожного із зареєстрованих та декларацію про їх доходи і майновий стан, відомості про забезпеченість житлоплощею та комунальними послугами, розрахункові книжки, квитанції або аналогічні документи про фактичну оплату житлово-комунальних послуг за попередній період.

Також, з урахуванням особливостей кожної сім'ї, можливе надання додаткових відомостей (для підтвердження майнового стану, про укладення угоди на погашення заборгованості тощо).

Після подання заяви громадяни можуть протягом місяця донести необхідні документи. Рішення про призначення (непризначення) субсидій приймається протягом десяти днів після подання всіх необхідних документів.

Через який час після подачі документів людям призначають субсидію (чи відмовляють у ній), на який час субсидія призначається? Чи можуть по закінченні терміну дії субсидії знову звертатися за отриманням її?

— Субсидія відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається, починаючи з місяця надходження заяви, на 6 місяців. У разі, якщо за опалення громадяни сплачують протягом опалювального періоду, субсидія призначається на цей період. Якщо у житловому приміщенні зареєстровані і проживають тільки пенсіонери, які не працюють, та інші непрацездатні громадяни, джерелом існування яких є лише доходи від особистого селянського господарства, пенсія та інші соціальні виплати, субсидія за їх бажанням призначається на дванадцять місяців.

По закінченні терміну отримання субсидії громадяни для підтвердження права на призначення субсидії на наступний період подають до відділів (управлінь) субсидій тільки довідки про доходи зареєстрованих громадян та заяву, в якій підтверджується відсутність змін у складі зареєстрованих та у характеристиці житла і послуг з моменту попереднього призначення субсидії.

Відзначу також, що нові субсидії громадянам призначаються протягом двох місяців з часу підвищення розміру платежів (для уникнення черг громадян, які звертаються за призначенням субсидій). Тобто громадяни мають можливість протягом серпня поточного року оформити субсидії, з урахуванням підвищення тарифів на комунальні послуги, що відбулося з 1 липня.

Якщо тарифи на житлово-комунальні послуги підвищилися, коли людина отримувала субсидію, чи збільшиться для неї розмір субсидії, і що для цього треба робити?

— Ще раз підкреслю, у разі зміни цін і тарифів на послуги, на оплату яких призначено субсидію, перерахунок субсидії у межах встановленого терміну її призначення здійснюється без звернень громадян. При цьому обов'язкова частка плати громадян за житлово-комунальні послуги в межах норм не змінюється.

Органи праці та соціального захисту населення держадміністрацій та органів місцевого самоврядування з метою своєчасного призначення житлових субсидій та запобігання утворенню черг у період інтенсивного звернення громадян повинні забезпечити щоденний прийом громадян, які звернулися за наданням такої допомоги.

Зазначу також, що Програма субсидій — це доволі гнучкий інструмент соціального захисту, який дає можливість малозабезпеченим сім'ям самостійно зменшувати обов'язковий (20-відсотковий) рівень платежу до 10 відсотків у разі економії комунальних послуг. (Розмір витрат сімей зменшується на 2 відсотки за кожні 10 відсотків економії комунальних послуг). Зокрема у 2005 році житлові субсидії із зменшеним відсотком витрат призначено 154 072 сім'ям, або 15 відсоткам від загальної річної кількості призначених субсидій. Таким чином цей механізм одночасно стимулює отримувачів субсидій до економного витрачання житлово-комунальних послуг.

 

 

Вернуться на страницу - Субсидии на ЖКХ

 

© Группа компаний VS
Создание сайта: КЛЯКСА incorporated;)