Главная Услуги Бланки Консультации Справочники

Общее

Семейная бухгалтерская фирма

ЧП "Запад-сервис плюс"

Директор

Константин Матусевич

063 247-01-18

067 825-34-53

vs100.buh@gmail.com

Звоните прямо сейчас

Я действительно решаю Ваши проблемы

 

Услуги

Бухгалтерские услуги

Запуск бухгалтерского и налогового учета (для только созданных бизнесов и стартапов)

Кадровый учет и расчет заработной платы

Аудиторские услуги

Консалтинговые услуги

Юридические услуги

Регистрация предприятий

 

Бланки отчетов

Бланки договоров

Консультации

Справочники

Умные приказы

Программное обеспечение

 

Правовая информация о сайте

Полезные ссылки

 

О группе компаний

Ассоциация

Бухгалтерская служба

Аудиторская служба

Адвокатское бюро

 

Контакты


Информация для души

Украина

Юмор

 

Вход для клиентов

Логин:
Пароль:

Реестр налоговые накладных: заполняем новую форму Баланс 2010-01-18

Версия для печати

РЕЄСТР ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ: ЗАПОВНЮЄМО НОВУ ФОРМУ

"Баланс"

№ 4, від 18 січня 2010 р.

Ірина Мартинова

головний бухгалтер

 

У поточному році бухгалтерам доведеться заповнювати реєстр отриманих і виданих податкових накладних (далі — Реєстр) за новими правилами. Нові правила — це нові запитання, які можуть виникнути при заповненні форми. На допомогу бухгалтеру пропонуємо покрокову інструкцію із заповнення Реєстру.

 

Повнота відображення даних у Реєстрі

У Реєстрі відображаються всі операції з придбання і поставки товарів (послуг) — як ті, що обкладаються ПДВ, так і звільнені від оподаткування, а також ті, що не є об'єктом оподаткування (п. 6 Порядку, затвердженого наказом ДПАУ від 30.06.05 р. № 244, далі — Порядок № 244).

Не відображаються в Реєстрі операції, які не відповідають поняттю "поставка" з п. 1.4 Закону про ПДВ. Наприклад, отримання поворотної фінансової допомоги не відповідає цьому поняттю, а отже, така операція не відображається в Реєстрі (розд. II).

У платників часто виникає запитання про доцільність відображення в Реєстрі абсолютно всіх операцій із придбання товарів, послуг. Адже одна справа — відобразити дані отриманих податкових накладних та інших документів, що дають право на податковий кредит, і зовсім інша — урахувати в повному обсязі придбання товарів (послуг), що не є об'єктами оподаткування, і придбання у неплатників ПДВ (тобто ті придбання, на які постачальниками не виписуються податкові накладні). Наприклад, відобразити в Реєстрі придбання послуг із розрахунково-касового банківського обслуговування дуже трудомістке. Адже зазвичай окрім банківських виписок платники не мають інших документів для підтвердження факту отримання послуг.

Якщо не відобразити в Реєстрі всі придбання, це буде порушенням порядку ведення податкового обліку, за яке посадовій особі платника загрожує адміністративний штраф у розмірі від 85 до 170 грн. (ст. 1631 КУпАП). Перенесені з Реєстру в декларацію дані також не будуть повністю достовірними. Але на практиці багато платників податків уважають за краще періодично сплачувати адмінштрафи, щоб "не возитися" з докладним обліком придбань, які не впливають на суму податкового кредиту (просто тому, що це дешевше).

А ось повноту відображення в Реєстрі (і відповідно у звітності з ПДВ) усіх поставок — таких, які обкладаються і не обкладаються податком (якщо такі здійснюються), контролювати необхідно. Адже від їх співвідношення залежить правильність формування податкового кредиту у тих платників, які обрали метод розподілу вхідного ПДВ за загальногосподарськими витратами пропорційно до обсягів таких поставок.

 

ЗАПОВНЕННЯ РЕЄСТРУ: ВІД ГРАФИ ДО ГРАФИ

Розділ І

Графа 1. Указуємо номер за порядком, який переносимо на отриману податкову накладну або інший документ. Цей номер зручно ставити у правому верхньому кутку документа, тоді в підшивці можна швидко знайти шукану податкову накладну (інший документ).

Графа 2. Указуємо дату отримання податкової накладної. Дата отримання — це обов'язковий реквізит розрахунку коригування до податкової накладної. На інших документах, що підтверджують податковий кредит або придбання товарів (послуг) без ПДВ, як правило, дата отримання не указується. І якщо підприємство не реєструє всю вхідну документацію в окремому журналі, то саме в Реєстрі вперше фіксується дата отримання документів за фактом.

 

Якою датою отримання відображати в Реєстрі запізнілі податкові накладні?

Який документ підтверджує отримання запізнілої податкової накладної? ДПАУ називає таким документом лист із повідомленням про вручення та відбитком календарного штемпеля, дату якого можна перенести у графу 2 Реєстру (див. лист ДПАУ від 04.11.09 р. № 24259/7/16-1517-26 див. "БАЛАНС", 2010, № 4 на с. 30). Проте не всі податкові накладні, а тим більше інші документи, що підтверджують придбання товарів, послуг, надходять на підприємство поштою. Яку ж ставити дату, якщо заповітного конвертика немає? Відповідь проста — фактичну.

Багато платників ведуть облік надходження документів, наприклад, у журналі вхідної кореспонденції. Проте часто в ньому фіксують тільки документи, що надійшли поштою. Або відповідальна особа проставляє на документі дату його отримання без реєстрації в журналі. Ураховуючи загострену увагу органів ДПС до запізнілих податкових накладних, радимо платникам ПДВ вести первинний облік надходження всіх вхідних документів в окремому журналі і задокументовану дату надходження переносити в Реєстр.

Якщо за родом діяльності у вас не буває запізнень вхідних документів та облік їх надходження не ведеться, у графі 2 зручно дублювати дату виписування документа (простіше буде знайти запис у Реєстрі за датою документа при звірянні).

 

Коли реєструвати податкові накладні, за якими право на податковий кредит виникає не в періоді їх отримання?

Реєстр — це єдиний регістр податкового обліку з ПДВ, у якому реєструються всі отримані та видані податкові накладні та інші документи. Виникає запитання: коли реєструвати в Реєстрі отримані податкові накладні, які не дають право на відображення податкового кредиту у звітному періоді? А таких випадків немало. Наприклад, якщо ваше підприємство:

• веде облік ПДВ із застосуванням касового методу (пп. 7.3.9, п. 11.11 Закону про ПДВ);

• здійснює посередницькі операції, наприклад, отримує товари (і податкову накладну) для передачі довірителю в одному податковому періоді, а оплачує постачальнику (та отримує право на податковий кредит) у наступному (п. 4.7 Закону про ПДВ);

• отримує розрахунок коригування до податкової накладної раніше, ніж саму податкову накладну (див. "БАЛАНС", 2009, № 99, с. 29);

• продає легковий автомобіль, який служив до продажу основним фондом підприємства.

Уважаємо, що такі податкові накладні повинні бути відображені в Реєстрі в тому періоді, у якому виникне право на податковий кредит. Адже Реєстр — основа для заповнення декларації з ПДВ (п. 7 Порядку № 244). Логічно його заповнити так, щоб підсумкові дані за звітний період можна було перенести в податкову декларацію з ПДВ. Крім того, саме з даних Реєстру формується інформація для заповнення додатка 5 "Розшифровка контрагентів..." до декларації, у тому числі імпорт із бухгалтерських програм. При автоматичному формуванні додатка 5 наявність у Реєстрі податкової накладної, за якою ще немає права на податковий кредит, призведе до помилки у звітності.

Нагадаємо, що сторінки Реєстру не нумеруються, не прошнуровуються і не підлягають реєстрації в органі ДПС — це не передбачено порядком його ведення. І навіть факт невключення отриманої податкової накладної до Реєстру не є підставою для відмови у праві на податковий кредит, якщо у вас є її оригінал (пп. 7.2.8 Закону про ПДВ). Як бачите, у платників є достатній ступінь свободи і вони можуть самі вирішувати, як їм відобразити в Реєстрі документи, щоб надалі було зручно формувати звітність за даними Реєстру (особливо в ситуаціях, прямо не передбачених порядком його ведення).

Графи 3, 4. У ці графи переносяться дата виписування та номер податкової накладної або іншого документа, що підтверджує податковий кредит або придбання товарів, послуг без ПДВ.

Графа 5. За новими правилами в цій графі відображаються умовні позначення документів залежно від виду: ПН — податкова накладна, РК — розрахунок коригування, ВМД — вантажна митна декларація, ЧК — товарний (касовий) чек, ТК — транспортний квиток, ГР — готельний рахунок, ПЗ — рахунок на послуги зв'язку, ПО — рахунок на послуги згідно з приладами обліку, ЗП — заява платника, якщо він відображає податковий кредит зі скаргою на постачальника.

Порядком № 244 не передбачені умовні позначення для інших документів, які відображаються в цьому розділі Реєстру, але платники можуть затвердити ці умовні позначення самостійно в наказі про облікову політику. Наприклад, при придбанні товарів (послуг) у неплатників ПДВ указувати ВН — видаткова накладна (постачальника), АП — акт приймання-передачі послуг і т. д.

До умовних позначень потрібно приставити букву У, якщо запис буде відображено в уточнюючому розрахунку, поданому у звітному податковому місяці.

Графа 6. У цій графі проставляється найменування або П. І. Б. (для підприємців) постачальника. Раніше аналогічна графа 4 називалася "Назва". Із нового формулювання можна зробити висновок, що найменування повинне бути повним. Тобто із зазначенням організаційно-правової форми (ТОВ, ПП тощо).

Графа 7. Оновленим порядком передбачено умовні ІПН при обліку документів неплатників — замість значка "X":

• 10000000000 — для придбання товарів (послуг) за касовим чеком без ІПН;

• 20000000000 — для придбання товарів (послуг) у нерезидентів без права на податковий кредит;

• 30000000000 — для придбання товарів (послуг) у нерезидентів із правом на податковий кредит;

• 40000000000 — для придбання товарів (послуг) у неплатників ПДВ.

Графи 8 - 16. Заповнюються, як раніше графи 6 - 14.

 

Розділ II

Графа 1. Тут указується номер запису в Реєстрі, який, як правило, відповідає номеру виписаної податкової накладної. Порядком № 244 не встановлено особливостей ведення нумерації. Тому вирішуйте самі, як вам нумерувати податкові накладні: наростаючим підсумком із початку і до кінця календарного року чи починати заново з початку кожного звітного періоду. Про те, що підприємство не зобов'язане вести нумерацію наростаючим підсумком із початку року, недавно висловився Держкомпідприємництва (лист від 20.10.09 р. № 12734).

Графи 2, 3, 5, 6. У ці графи переносяться відповідні реквізити податкових накладних, розрахунків коригувань. Облік виданих податкових накладних ведеться в день виникнення податкових зобов'язань (п. 10.1 Порядку № 244).

Нагадаємо, що експорт відображається у складі податкового зобов'язання за датою фактичного перетину кордону, указаній на штампі.

Графа 4. Це нова графа, у якій відображається вид документа згідно з умовними позначеннями: ПН — податкова накладна, РК — розрахунок коригування, ВМД — зрозуміло, ПП — податкова накладна за підсумками за день, ЗЦ — податкова накладна на суму перевищення звичайної ціни над фактичною (у т. ч. за безоплатними поставками).

Графи 7 - 12. Заповнюються, як і раніше (були графами 6 - 11).

 

Виправлення помилок

Оновленим Порядком № 244 узаконено порядок виправлення помилок у Реєстрі. Як і роз'яснювала раніше ДПАУ (лист від 16.11.05 р. № 29253/8/15-209), помилки виправляються за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку (Положенням, затвердженим наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88). А саме двома способами:

коректурним, який використовується тільки при виправленні помилок у Реєстрі на паперовому носії в реквізиті, що не впливає на його показники. Наприклад, якщо неправильно вказано вид документа у графі 5 розділу І, його потрібно акуратно закреслити, зробити правильний запис, поставити дату виправлення і завірити підписом особи, відповідальної за заповнення Реєстру;

методом "сторно", коли неправильний запис треба повторити із знаком "мінус" або червоним кольором, а потім заповнити новий правильний рядок у тому періоді, у якому помилку виявлено, на підставі бухгалтерської довідки. У такий спосіб можна виправити помилки, які вплинули на вартісні показники. Наприклад, самостійно виявлено, що двічі відображено одну і ту саму податкову накладну постачальника в попередньому звітному періоді. Для виправлення потрібно в поточному періоді повторити рядок із неправильним записом із зазначенням сум у графах 8, 9,10 розділу І із знаком "мінус". Якщо виправлення буде відображене в уточнюючому розрахунку в поточному податковому періоді, потрібно додати букву "У" до позначення виду документа у графі 5 розділу І.

На наступній сторінці наведемо фрагмент заповнення Реєстру за січень 2010 року ПП "Ятрань".


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Фрагмент.

...

Реєстр отриманих та виданих податкових накладних

...

Розділ І. Отримані податкові накладні

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

Податкова накладна, розрахунок коригування до податкової накладної, ВМД, товарний (касовий) чек, транспортний квиток, готельний рахунок, рахунок за послуги зв'язку, рахунок за послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, заява відповідно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону тощо

Загальна сума, вклю-чаючи ПДВ

Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження), імпорт товарів (послуг, включаючи одержання від нерезидента):

дата отри-мання

дата виписки

номер

вид доку-мента

постачальник

з метою їх використання у межах господарської діяльності для здійснення операцій, які:

які не призна-чаються для їх використання у господарській діяльності

...

...

найменування

(П. І. Б. — для фізичної особи)

індивідуальний податковий номер

підлягають оподаткуванню за ставкою 20 %, 0 %

...

вартість

без ПДВ

сума

ПДВ

...

...

вартість без ПДВ

сума

ПДВ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

1

05.01.10 р.

05.01.10 р.

15

ПН

ТОВ "Коло"

231548710213

1507,20

1256,00

251,20

2

05.01.10 р.

05.01.10 р.

2

ЗП

ПП "Радість"

124536587412

10356,00

8630,00

1726,00

3

05.01.10 р.

05.01.10 р.

4

ВН

ПП Воронов І.Г.

400000000000

3545,00

3545,00

4

06.01.10 р.

06.01.10 р.

10

ПН

ТОВ "ДруК"

235689212307

420,00

350,00

70,00

5

11.01.10 р.

30.11.09 р.

20645

ПЗУ

ТОВ "Укртон"

321245789514

3900,00

3250,00

650,00

6

11.01.10 р.

11.01.10 р.

20

ЧК

ДП "Прим"

320015464532

108,00

90,00

18,00

7

11.01.10 р.

11.01.10 р.

13

ТК

ПП "Укртранс"

256478142312

180,00

150,00

30,00

8

11.01.10 р.

11.01.10 р.

16

ГР

ТОВ "Космос"

325687458527

600,00

500,00

100,00

9

11.01.10 р.

11.01.10 р.

35

РК

ПП "Росток"

240025897424

-1440,00

-1200,00

-240.00

10

11.01.10 р.

11.01.10 р.

11111

ВМД

"№ord Ltd", Польща

300000000000

117857,22

98214,35

19642,87

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

Усього за місяць січень 2010 року

137033,42

114435,35

22178,07

350,00

70,00

З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період січень 2010 року

3900,00

3250,00

650,00

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...


Розділ II. Видані податкові накладні

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

Податкова накладна, розрахунок коригування до податкової накладної, ВМД, податкова накладна за щоденними підсумками операцій, податкова накладна, виписана на суму перевищення звичайної ціни над фактичною

Загальна сума поставки, включаючи ПДВ

Поставка товарів (послуг) та послуги, надані нерезидентом на митній території України, які:

Експорт товарів та супутніх такому експорту послуг (база оподат-кування)

дата виписки

номер

вид документа

платник податку – покупець

підлягають оподаткуванню за ставкою

звільнені від оподат-кування, не є об'єктами оподат-кування (сума поставки)

найменування

(П. І. Б. — для фізичної особи)

індивідуальний податковий номер

20 %

0 %

база оподаткування

сума ПДВ

база оподаткування

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

11.01.10 р.

1

ПН

ТОВ "Трубник"

235674854125

240000,00

200000,00

40000,00

2

11.01.10 р.

2

ПН

ПП "Янтарь"

345687412028

480.00

400,00

80,00

3

11.01.10 р.

3

РК

ПК "Торос"

285697485278

-12000,00

-10000,00

-2000,00

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

Усього за місяць за січень 2010 року

228480,00

190400,00

38080,00

З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період за січень 2010 року

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

 

 

© Группа компаний VS
Создание сайта: КЛЯКСА incorporated;)